محقق ترمذی
معارف | ترمذی
متن 32
قلم
چینش
وسط چین
راست چین
چپ چین
قلم
ایران سنس
نستعلیق
وزیر
نازنین
تیتر
گلدان
گل
دست نویس
شکسته
مروارید
نیریزی
ثلث
Tahoma
رنگ
اندازه
ارتفاع
سایه
رنگ
تیرگی
وضوح
افقی
عمودی
زمینه
نسبت
1:1
9:16
رنگ
تصاویر پیش فرض
اندازه
متناسب شود
برش داده شود
وضوح
حذف تصویر زمینه
حاشیه
اندازه
رنگ
گردی گوشه
متن
دانلود
می توانید متن را اصلاح نمایید:
مولانای بزرگ رضی الله عنه فرموده است که همه قرآن را تتبع کردم حاصل معنی هر آیتی و هر قصه ای این یافتم که ای بنده از غیر من ببُر که آنچه از غیر یابی از من بیابی بی منّت خلق و آنها که از من یابی از هیچ کس نیابی ای به من پیوسته پیوسته تر شو الصلاة اتصال بالله و الزکاة اتصال بالله و الصوم اتصال بالله این انواع اتصالات است از هر اتصالی مزه ای چنان که پهلوی معشوق نشینی مزه ای، سر در کنار او نهی مزه ای، خواه اولِ قرآن مطالعه کن خواه از آخر قرآن، این است که ای از من شکسته با من پیوند که ما ابین من الحی فهو میت جان چو جانان داد است تو را دل دل آرام داد است روح روح داده است تو را شرمت نیاید که وی را فراموش کنی در وفای باطلان عمر به باد می دهی. بیت: ای دل به وصال ما مرادش نبدست وان ظالم را عادت دادش نبدست دردا که به باد دادم این عمر عزیز با آدمیی که اعتقادش نبدست در وفای خدای بنشین کی و من أوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به. قال النبی صلی الله علیه و سلم قضاء حاجة الازمعة احب الی من ثلاثین الف رکعة تطوعا و الجلوس ساعة عند العیال احب الی من المسجد هذا و بر الوالدین احب الی من عبادة الفی الف سنة. مولانای بزرگ رضی الله عنه فرمود: «هرجا یاری است آزاری است هرجا بیگانه ای است یگانه ای است بیگانه درآمد لبم در خنده شد آشنایی درآمد آن خنده برفت». مولانا فرمود: «از بهر آنکه آشنا را توقع هاست و هرآینه بیشتر آن وفا نشود و آن قدر وفا که بیند با آن قدر راضی نشود» و گوید: «امید من این قدر بود این قدر نیز تا نباشد» اما بیگانه توقعی ندارد اگر نیم ذره مراعات بیند شاد شود عکس شادی او بر این زند و عکس ناسپاسی آن هم بر این زند پس شاید که غرض مصطفی علیه السلام این بود از این وصیتکه با بیگانگان نشین تا خوش خو شوی یعنی عکس خوشی ها بزند تازه شوی و سبز شوی و به هر سوی که کژت کنند زو نشکنی اگر ا ل (کذا) کنند چنبر شوی و نشکنی زنبیلت کنند بافته شوی به خلاف شاخ خشک». محقق ترمذی