محقق ترمذی
معارف | ترمذی
متن 7
قلم
چینش
وسط چین
راست چین
چپ چین
قلم
ایران سنس
نستعلیق
وزیر
نازنین
تیتر
گلدان
گل
دست نویس
شکسته
مروارید
نیریزی
ثلث
Tahoma
رنگ
اندازه
ارتفاع
سایه
رنگ
تیرگی
وضوح
افقی
عمودی
زمینه
نسبت
1:1
9:16
رنگ
تصاویر پیش فرض
اندازه
متناسب شود
برش داده شود
وضوح
حذف تصویر زمینه
حاشیه
اندازه
رنگ
گردی گوشه
متن
دانلود
می توانید متن را اصلاح نمایید:
رُحَماءُ بَیْنَهُمیعنی شفقت بی علّت مؤمنان را باشد که چنین دانند از غایت شفقت که رنج آن فلان عین رنج من است در علاج او چنان میان دربندم که در رنج خویش اگر تو را در پای خار خلد همه مهمّات جهان را بگذاری و بدان مشغول شوی همچنین در حق برادر خود که اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ اِخْوَةٌهر نیکویی که در حق مؤمن خواهد کردن آن نیکویی با خویشتن می کند قَوْلُهُ تَعالی اِنْ اَحْسَنتُمْ اَحْسَنتُمْ لِاَنفُسِکُمْپس لاجرم آن علاج به حقیقت خویش را می کند اما کسی را که این ایمان و اعتقاد نباشد که ایمان دو قسم است اَلتَّعْظیمُ لِاَمْرِ اللهِ وَ الشَّفَقَةُ عَلی خَلْقِ اللهِ همچنان در آن تقسیم دیگر فرمود اَلْایمانُ نِصْفانِ نِصْفُهْ صَبْرٌ وَ نِصْفُهْ شُکْرٌآن قوم را از آن سو با حق تعظیم و از این سو با خلق شفقت). جاذبه و ماسکه و هاضمه و دافعه بباید تا تن به صلاح آید اکنون از غذاهای دنیا امساک باید تا معدۀ غذای دینی را اشتها و جاذبه و ماسکه و هاضمه و دافعه پدید آید و خُلق این بکند. مثلا پیش شمستان کسوف گرفته است ایشان را صلات کسوف فرماید گزاردن لیکن آن دو رکعت نیبلکه چیزی که دفع کند آن را. محقق ترمذی