ملا احمد نراقی
مثنوی طاقدیس
بخش ۱۱۲ - در بیان آنکه نزد عاقل هرچه هست علامت توحید است و معنی بی نشانی خدا چیست
قلم
چینش
وسط چین
راست چین
چپ چین
قلم
ایران سنس
نستعلیق
وزیر
نازنین
تیتر
گلدان
گل
دست نویس
شکسته
مروارید
نیریزی
ثلث
Tahoma
رنگ
اندازه
ارتفاع
سایه
رنگ
تیرگی
وضوح
افقی
عمودی
زمینه
نسبت
1:1
9:16
رنگ
تصاویر پیش فرض
اندازه
متناسب شود
برش داده شود
وضوح
حذف تصویر زمینه
حاشیه
اندازه
رنگ
گردی گوشه
متن
دانلود
می توانید متن را اصلاح نمایید:
آنکه او باشد نشان خویشتن بی نشان کی باشد او ای مؤتمن اولم یکف بربک، ای سعید انه کان علی الکل شهید آنکه باشد گر نشانی ذو خبر می دهد کی بی نشان باشد دگر بی نشان است آن شهنشاه الست معنی آن لیک چیز دیگر است یعنی او را از اشاره پاکدان پاک هم از صورت از ادراک دان وهم را اندر حریمش بار نیست عقل محرم اندر آن دربار نیست دیده ها کورند از دیدار او لیک دلها روشن از انوار او ای بزرگ آن پادشاه ذوالجلال خود نشان بی نشان و بی مثال عالم از او هم پر و هم خالی است جان از او پرگوهر و اجلالی است دیده ها بینا از او و کور از او سینه ها سینا صفت پرنور از او آسمان از بیم جودش یک حباب ذره ای از عکس نورش آفتاب این سخن بگذار کاین بحر عمیق کرده سیاحان عالم را غریق اندرین بیدای ناپیدا کران یاوه گشته شهسواران جهان چون به اینجا می رسی خاموش باش اندرین محفل سراپا گوش باش از کلام حق ثنای او بجوی اندرین جا غیر لااحصی مگوی گو که آن شوریده ی یکتای فرد در کلیسا شد چه گفت و او چه کرد ملا احمد نراقی