صفی علیشاه
بحر الحقایق
بخش ۳۴۷ - القشر
قلم
چینش
وسط چین
راست چین
چپ چین
قلم
ایران سنس
نستعلیق
وزیر
نازنین
تیتر
گلدان
گل
دست نویس
شکسته
مروارید
نیریزی
ثلث
Tahoma
رنگ
اندازه
ارتفاع
سایه
رنگ
تیرگی
وضوح
افقی
عمودی
زمینه
نسبت
1:1
9:16
رنگ
تصاویر پیش فرض
اندازه
متناسب شود
برش داده شود
وضوح
حذف تصویر زمینه
حاشیه
اندازه
رنگ
گردی گوشه
متن
دانلود
می توانید متن را اصلاح نمایید:
دگر قشرت بظاهر رهنمون است که علم باطن اندر وی مصونست شود محفوظ باطنها بظاهر چو در صندقها لعل و جواهر رسد تا میوه از قشریم ناچار نشد بی قشر هرگز پخته اثمار میان نی شود پرورده شکر دگر هم در صدفها در و گوهر شریعت قشر و مغز آمد طریقت بنسبت همچنین باشد حقیقت ز صورت رو بمعنی گر توانی نما پس جمع صورت با معانی ز قشرت قصد لب است این عیانست ولی در پوست این مغزت نهانست بهم این هر دو ملزومند و لازم عمل بر هر دو دارد مرد حازم یکی گر زین دو شد از عبد مفقود عجب باشد که ره یابد بمقصود شود در ترک صورت راه مشکل بندرت می رسد باری بمنزل بحفظ قشر باید سعی نغزت مگر وقتی که شد پروده مغزت رسیدت هم چه مغز از کف منه پوست که گوهرهای لب محفوظ در اوست هر آنکس را بود لعل و جواهر بکار افزون بدش صندوق و ساتر کسی کز زرو گوهر باشد آزاد نخواهد حجره و صندوق فولاد وگر هم باشدش صندوق وحجره ز دزد ایمن بود کو کند حفره چو دزد آمد نخواهد برد چیزی نیرزد بیت مفلس بر پشیزی فقیه خشک جز ریش و ورم نیست گرش معنی نباشد هیچ غم نیست بدست آورده او دنیا و مالی حروف و نقش خالی از کمالی بوقت مرگ بادش رفت و تن ماند همان هیکل که بود اندر کفن ماند تو گودنیا بد او را تا گه موت نبودش معنیی کز وی شود فوت نماند از وی بدلها غیر نیشی چه باشد قیمت دستار و ریشی صفی علیشاه